خرید از سراسر دنیا

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» بهترین ورزش برای سلامت مغز و روان

بهترین ورزش برای سلامت مغز و روان

راه تقویت حافظه ، تمرکز و ذهنی

ورزش منظم می تواند تأثیر عمیقی مثبت بر افسردگی ، اضطراب و موارد دیگر بگذارد. همچنین استرس را از بین می برد ، حافظه را بهبود می بخشد ، به شما در خواب بهتر کمک می کند و روحیه کلی شما را تقویت می کند.

به شما کمک می کند تا وزن خود را کنترل کنید. ...

خطر ابتلا به بیماری های قلبی را کاهش دهید. ...

به بدن کمک کنید تا سطح قند خون و انسولین را کنترل کند. ...

به شما کمک میکند سیگار را ترک کنید. ...

سلامت روان و روحیه خود را بهبود ببخشید. ...

تمرینات قدرتی برای زنان مطلب مرتبط تمرینات قدرتی برای زنان

به افزایش مهارت های تفکر ، یادگیری و قضاوت کمک کنید.

ورزش منظم می تواند تأثیر بسیار مثبتی بر افسردگی، اضطراب همچنین استرس را تسکین می دهد، حافظه را بهبود می بخشد، به شما کمک می کند بهتر بخوابید و روحیه کلی شما را تقویت می کند.

برای اینکه بتوانید از مزایای ورزش کردن بهره مند شوید تحقیقات نشان می دهد مقادیر متوسط ​​ورزش نیز می تواند تغییر و تحولاتی را ایجاد کند. فارغ از سن و سال یا میزان تناسب اندامتان، می توانید یاد بگیرید که از ورزش به عنوان ابزاری قدرتمند برای داشتن احساس بهتر استفاده کنید.

افسردگی و ورزش

ورزش می تواند افسردگی خفیف تا متوسط را با قدرت داروهای ضد افسردگی را بدون عوارض جانبی درمان کند، در تحقیقاتی مشخص شده که دویدن به مدت 15 دقیقه در روز یا پیاده روی به مدت یک ساعت خطر ابتلا به افسردگی ماژور را تا 26٪ کاهش می دهد. همچنین علاوه بر تسکین علائم افسردگی، تحقیقات نشان می دهند که انجام مداوم یک برنامه ورزشی می تواند مانع از عود مجدد بیماری شما شود.

ورزش به دلایل مختلفی یک دشمن قدرتمند برای افسردگی است. مهمتر از همه، باعث ایجاد انواع تغییرات در مغز از جمله رشد عصبی، کاهش التهاب و الگوهای فعالیت جدید می شود که احساس آرامش و تندرستی را ارتقا می بخشد.

همچنین مواد شیمیایی قدرتمند موجود در مغز شما یعنی اندورفین ها (endorphins) را، آزاد می کند که باعث تقویت روحیه شما می شود و باعث می شود احساس خوبی داشته باشید. درآخر، ورزش می تواند به عنوان یک عامل پرت کننده ی حواس عمل کرده و به شما این امکان را بدهد تا ساکت و آرام باشید و بتوانید از چرخه افکار منفی که باعث افسردگی می شوند، خارج شوید.

اضطراب و ورزش

ورزش یک روش درمانی ضد اضطراب طبیعی و مؤثر است. ورزش تنش و استرس را تسکین می بخشد، انرژی جسمی و روحی را تقویت می کند و با آزاد شدن اندورفین، تندرستی را تقویت می کند. هر چیزی که باعث حرکت شما شود می تواند کمک کننده باشد، اما اگر جای حواسپرتی را به تمرکز بیشتر بدهید، منفعت بیشتری نیز خواهید برد.

احساس تماس پاهایتان با زمین، به ریتم تنفس خود و یا احساس برخورد باد به پوستتان توجه کنید.

استرس و ورزش

تاکنون متوجه شده اید،ممکن است در ماهیچه هایتان به خصوص در ناحیه صورت، گردن و شانه ها احساس گرفتگی و سفتی داشته باشید و درد پشت یا گردن یا سردردهای دردناک را تجربه کنید. ممکن است احساس سفتی در قفسه سینه، نبض کوبنده یا گرفتگی عضلات داشته باشید.مشکلاتی از قبیل بی خوابی، سوزش سر دل، سوزش معده، اسهال یا تکرر ادرار را تجربه کنید. نگرانی و ناراحتی ناشی از همه این علائم جسمی نیز به نوبه خود می تواند منجر به افزایش استرس شود

ورزش یک روش مؤثر برای شکستن این چرخه است. همچنین فعالیت بدنی با آزاد کردن اندروفین ها در مغز، به آرامش عضلات و تسکین تنش بدنی کمک می کند. از آنجا که بدن و ذهن به هم نزدیک هستند

 برای سلامت جسمی وفیزیکی خوب است

ورزش راه حلی خوب برای حل مشکل اضافه وزن است. در عین حال، ورزش منظم به حفظ حالت بدن و همین طور بهبود سلامت استخوان‌ها و همچنین مفاصل و توده‌ی عضلانی کمک خواهد کرد. در نتیجه، کسانی که به طور منظم ورزش میکنندچون ورزش می‌تواند تحرک و انعطاف پذیری را افزایش بدهد.

برای سلامت روان خوب است

ورزش منظم می‌تواند خلق و خوی شما را بهبود ببخشد پس در کل برای سلامت روان شما خوب است. در ضمن، ورزش می‌تواند استرس ناشی از عواملی مانند فشار کاری یا مشکلات شخصی را کاهش دهد. ورزش به رهایی از تنش و شل کردن عضله‌ها کمک می‌کند. بعد از ورزش احساس نیاز به استراحت و خواب خواهید داشت، و داشتن یک خواب شب راحت و خوب برای سلامت روان و همچنین سلامت عاطفی احساسی شما در صبح روز بعد که از خواب بیدار می‌شوید خوب است و نتیجتا روحیه‌ای بهتر و ذهنی بازتر در طول روز خواهید داشت.

برای تمرکز کردن خوب است

احساس می‌کنید نمی‌توانید حتی روی مسائل کوچک تمرکز کنید وقت آن رسیده است سری به باشگاه بزنید یا کمی از صبح را به دوچرخه سواری اختصاص بدهید، این به خاطر آن است که ورزش یک عامل خوب برای پرت کردن حواس است در نتیجه هر وقت به تمرکز نیاز داشته باشید، توانایی این کار را خواهید داشت. در ضمن، تمرکز رابطه‌ مستقیمی با وضعیت و شرایط مغز دارد. این فقط بدن نیست که ممکن است از خستگی رنج ببرد، مغز هم همین حالت را دارد. میزان اکسیژنی که مغز شما دریافت می‌کند نیز بر تمرکزتان تاثیر می‌گذارد چون مغز برای عملکرد بهینه به اکسیژن نیاز دارد.

گردش خون را بهتر می‌کند

ورزش کردن یکی از راه‌های حصول اطمینان از توزیع اکسیژن و اکسیژن رسانی کافی از طریق جریان خون به مغز است. به علاوه تنش عضلانی می‌تواند به استرس منجر شود و چون سخت کار می‌کنید، ورزش مثل یک راهکار سرگرم کننده برای شل کردن عضلات و در عین حال حل مشکل استرس به نحوی موثر کمک می‌کنند.

تقویت انرژی خوب است

آدم‌های بسیار زیادی وجود دارند که فکر می‌کنند ورزش صبحگاهی آن‌ها را خسته و ضعیف می‌کند در نتیجه انرژی کافی برای خوب انجام دادن کارها در باقی روز نخواهند داشت. خب، مادامی که بیش از حد لازم ورزش نکنید این مسئله صادق نیست و حتی اثر آن برعکس خواهد بود چون ورزش در اصل منبع تقویت انرژی است.

بنیه و استقامت را بهبود می‌بخشد

که ورزش منظم، به هر نحوی که مایل به انجام آن هستید، به شدت توصیه می‌شود. وقتی عملکردهای سوخت و ساز بدن‌تان به صورت بهینه در می‌آیند، تمام مواد مغذی که از طریق خوراکی‌ها دریافت می‌کنید به صورت بهینه جذب خواهد شد و نهایتا میزان انرژی را که بدن‌تان نیاز دارد فراهم خواهد آورد.

پیشگیری از بیماریهای سخت و شدید

 از بیماری‌ها مانند حمله‌ قلبی، سکته، کلسترول، دیابت، سرطان و حتی شوره‌ سر را می‌توان فقط با ورزش منظم از خود دور نگه داشت. از آنجایی که روند جریان خون سالم قادر است خطر ابتلا به حملات قلبی و سکته را کاهش دهد، تولید کلسترول بد را می‌تواند محدود کند و در عوض تولید کلسترول خوب را تقویت کند، ورزش منظم کلید جذب بهینه‌ مواد مغذی و کاهش میزان اضافی قند خون و ریسک ابتلا به دیابت است، تکثیر سلول‌های سالم می‌تواند با رشد سلول‌های سرطانی ناشی از رادیکال‌ آزاد مبارزه کند.

حفظ سلامتی با ورزش

چند نمونه از بیماری‌هایی را که ممکن است در طول روز به آن‌ها دچار شوید مثلا سردرد در نظر بگیرید. سردرد وقتی اتفاق می‌افتد که سر شما اکسیژن کافی دریافت نمی‌کند.

با انجام ورزش اکسیژن بدون کم و کاست و به نحو موثری توزیع خواهد شد و سردرد برطرف می‌شود. تنش عضلانی بعد از یک روز کاری طولانی را فقط با انجام ورزش‌ ساده‌ای مثل حرکات کششی می‌توان درمان کرد.

برای زندگی و روابط اجتماعی خوب است ورزش منظم در کل برای زندگی مفید است. اگر زندگی خوبی داشته باشید به دنبال آن زندگی اجتماعی خوبی نیز خواهید داشت چون از اعتماد به نفس بیشتری برخوردار می‌شوید. هرچه معتمد به نفس‌تر باشید زندگی‌تان به سمت بهتر شدن خواهد رفت. چون ورزش کردن یک فعالیت منظم است با کسانی آشنا خواهید شد که به اندازه‌ی شما ورزش کردن را دوست دارند و بدون آنکه باخبر شوید دایره‌ی دوستان شما نیز افزایش پیدا خواهد کرد.


بازدید سایت خود را میلیونی کنید
فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  فروش تجهیزات ویپ   |   گردشگری ارم بلاگ   |   تهران وکیل   |   مشاور ایرانی در لندن   |   آموزش تصویری حرکات بدنسازی  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


راجع به اعداد رند اشتباه نکن! ✓ورود به کانال یوتیوب راجع به اعداد رند اشتباه نکن! ✓ورود به کانال یوتیوب مشاهده