بازدید سایت خود را میلیونی کنید

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» لیست بهترین ورزش ها برای بازی کودکان

لیست بهترین ورزش ها برای بازی کودکان

چگونه ورزش مناسب کودک خود را انتخاب کنیم

ورزش کردن یا نکردن، کوتاه شدن یا بلند شدن قد از جمله نگرانی‌هایی است که پدران و مادران نسبت به کودکان و نوجوانان خود دارند.

کدام رشته ورزشی برای کودکان و نوجوانان - با توجه به ویژگی‌های روحی و جسمی - مناسب است؟ که بتواند به رشد بهتر اندام‌های بدن، رفتارهای شخصیتی و اجتماعی آنها کمک کند؟

سبک زندگی کم تحرک امروز خانواده های بچه ها را آزار می دهد و هیچ تلاشی برای سوزاندن انرژی یا انجام هر نوع تمرین بدنی انجام نمی شود. بچه ها به مدرسه می روند ، به خانه برمی گردند ، ساعتها با هم و بر روی کاناپه با یک وسیله در دست خود غذا می خورند و می نشینند و از حرکت خودداری می کنند.

چاقی یکی از دلایل فزاینده نگرانی است و سایر بیماریهای مربوط به سبک زندگی مانند فشار خون ، بیماری های قلبی و دیابت نیز همین مسئله هستند. چند سال پیش ، شما نمی شنوید که بچه ها از هیچ نوع بیماری در زندگی رنج می برند. با این حال ، امروزه موارد فزاینده ای از کودکانی که در سنین بسیار کمی از چنین بیماری هایی رنج می برند ، داریم. دلیل اصلی این امر فقدان سبک زندگی سالم است. کودکان دارای انرژی طبیعی در درون خود هستند ، که برای داشتن یک نمودار رشد سالم باید روزانه خسته شود. با این حال ، در حالی که والدین کار می کنند و وقت کافی برای نظارت بر فعالیت های فرزندان خود ندارند ، اکثر بچه ها نوعی اسباب و وسایل مستعد دارند تا خود را مشغول کنند.

در اوایل ، حتی بدون تجهیزات مناسب ، بیشتر بچه ها در کوچه های کوچک ، کریکت بازی می کردند ، در چند کیلومتر مربع زمین فوتبال یا بسکتبال با هدف گرفتن دیواری در صورت نداشتن شبکه ای برای پرتاب آن ، بسکتبال بازی می کردند.

پیش از این بچه ها بازی های خود را مانند پنهان کاری و ابداع ، من جاسوسی می کردم ، سگ و استخوان و بسیاری دیگر برای فعال ماندن. اما بچه های امروز عملاً نمی دانند چه نوع بازی هایی را باید انجام دهند و به نظر می رسد ارتباط بیشتری با بازی های گجت هایشان دارند. این امر منجر به نیاز به زمان بندی آنها برای به حداکثر رساندن رشد آنها به طور مثر شده است. والدین اکنون احساس می کنند که باید آنها را به زور درگیر فعالیت های بدنی کنند تا مبادا قربانی بیماری های سبک زندگی شوند که بعدا برای زندگی آنها مضر خواهد بود.

تمرینات قدرتی برای زنان مطلب مرتبط تمرینات قدرتی برای زنان

11 ورزش برتر برای کودکان

فعالیت ها و بازی های ورزشی برای کودکان منبع رشد مهارت های فراگیر لازم برای حمایت از آنها در طول زندگی است. برای مقابله با تأثیرات فناوری که در زندگی آنها نفوذ کرده است و با عواقب فاجعه بار ، امروزه نیاز به کودکان درگیر فعالیتهای بدنی است. نگاهی به برترین بازی های ورزشی در فضای باز برای کودکان بیاندازید تا بالقوه خود را به حداکثر برسانند و به آنها کمک کنید یک سبک زندگی سالم داشته باشند.

1. فوتبال

یکی از محبوب ترین ها ، فوتبال یکی از بهترین ورزش ها برای همیشه بچه ها است که می توانند بازی کنند. ورزشی که می تواند از همان چهار سال به بچه ها آموزش داده شود ، با آموزش چندین بچه برای قهرمان شدن ، به سرعت محبوبیت بیشتری پیدا می کند. فوتبالیست های ستاره ای جهان نیز یک هجوم آدرنالین مرتبط با این ورزش ایجاد کرده اند.

چگونه به نفع فرزند شما خواهد بود

این بازی کار گروهی ، انصاف ، نظم و انضباط را تسهیل می کند و دارای مزایای جسمی زیادی است. این باعث تقویت عضلات ، انعطاف پذیری ، هماهنگی ، کنترل وزن و استقامت قلبی عروقی می شود. دستکاری در توپ باعث بهبود مهارت مهارت پا می شود ، به تعادل می رسد و پایداری قلب و عروق را بهبود می بخشد.

2. شنا کردن

یک ورزش عالی برای مقابله با ترس از ارتفاع و آب و همچنین ورزشی که با یک بار یاد گرفتن ، هرگز فراموش نخواهد شد. این کمک می کند تا توانایی کودک شما را به صورت جداگانه و بدون رقابت با کسی توسعه دهید.

چگونه به نفع فرزند شما خواهد بود

شنا با آموزش کنترل تنفس در هنگام آب ، قدرت ریه را بهبود می بخشد و همچنین با تمرین سبک های مختلف سکته ، قدرت عضلات را بهبود می بخشد.

3. دوچرخه سواری

همه بچه ها بعد از دوچرخه دیوانه هستند و دوست دارند یکی از آنها را داشته باشند. چرا آن را به ورزشی تبدیل نکنید که حس آزادی ، استقلال و غرور را در شما القا کند. با در دسترس بودن انواع مختلف دوچرخه ، اکنون می توانید با کودک خود به انواع مختلف فعالیت های دوچرخه سواری بپردازید.

چگونه به نفع فرزند شما خواهد بود

اولین چیزی که کودک از دوچرخه سواری می آموزد ایمنی و مقاومت در جاده است. از نظر اجتماعی صبر ، انضباط و عزت نفس را یاد می گیرند. مزایای جسمی ، بیشتر از مزایای اجتماعی است. دوچرخه سواری قدرت پاها ، هماهنگی رفلکس ها را بهبود می بخشد ، تعادل را بهبود می بخشد ، وزن را کنترل می کند و عملکردهای قلبی عروقی را تقویت می کند.

4. اسکیت خطی

اگرچه کمی گران است ، امروزه اسکیت در بین بچه ها محبوبیت بیشتری پیدا می کند و افراد حرفه ای زیادی هستند که این ورزش را به صورت ساختاری آموزش می دهند. این یک فعالیت عالی برای بچه ها است که در آن شرکت می کنند.

چگونه به نفع فرزند شما خواهد بود

اسکیت بردباری ایجاد می کند و هماهنگی رفلکس ها را تشویق می کند. بدن چابکی ایجاد می کند ، قدرت عضلات را افزایش می دهد ، تناسب قلب و عروق را بهبود می بخشد و به بدن کمک می کند تا تعادل برقرار شود.

5. بسکتبال

فقط با یک توپ و یک حلقه حلقه ، بازی راهی عالی برای تحرک بدنی بچه ها است. یک روش عالی برای درگیر کردن بچه های خجالتی برای بازی با یک تیم ، این ورزش فواید زیادی برای آن دارد.

چگونه به نفع فرزند شما خواهد بود

بچه ها یاد می گیرند که از طریق دفاع و حمله بدن خود را کنترل کنند. انجام پاس های سریع باعث بهبود تفکر و بازتاب می شود و دریبل زدن توپ باعث هماهنگی چشم و پا می شود. دور زدن با توپ قدرت عضلات را بهبود می بخشد و باعث تحرک می شود.

6. دویدن

یک فعالیت عالی که امروزه با سازماندهی ماراتن توسط چندین سازمان محبوبیت زیادی پیدا کرده است ، این یک فعالیت عالی برای کودکان نیز می باشد. بدون هیچ هزینه ای ، این ورزش یکی از بهترین ورزش هایی است که بچه ها می توانند انجام دهند.

چگونه به نفع فرزند شما خواهد بود

دویدن باعث تمرکز ، تمرکز ، استقامت ، بهبود قدرت عضلات و همچنین تناسب اندام قلبی عروقی می شود. جلسات منظم تمرین باعث ایجاد ایمنی و ایجاد قدرت ریه در کودکان می شود و در نتیجه خطر سرما خوردگی و آنفلونزا را کاهش می دهد 

7. پیاده روی

پیاده روی ممکن است به نظر ورزش نرسد اما به عنوان یکی از بهترین فعالیت های بدنی که بچه ها را به انجام آن تشویق می کند گواهی شده است. 

چگونه به نفع فرزند شما خواهد بود

اگر با کودک خود راه بروید ، پیوند خانوادگی را افزایش می دهد. پیاده روی در فضای باز به پیوند با محیط و پیاده روی بدنی به تقویت پاها ، کنترل وزن و متعادل سازی بدن کمک می کند.

8. ژیمناستیک

این یک ورزش محبوب المپیکی است که امروزه به سرعت در بین بچه ها محبوبیت پیدا می کند. متخصصان آموزش دیده با تجهیزات مناسب به بچه ها آموزش می دهند و استعداد را در بچه ها پرورش می دهند.

ورزش ژیمناستیک به دلیل ساختاری که دارد بسیاری از حرکات پایه‌ای مانند دویدن، پریدن، تاپ خوردن و ... را که یک انسان در طول زندگی خود چه در ورزش و چه در روند عادی زندگی خود بارها و بارها تجربه می‌کند را در دل دارد و انجام این حرکات سبب توسعه حرکتی اندام‌ها و در نهایت توانمندتر شدن کودک و نوجوان خواهد شد.

در زندگی مدرن امروز که کودکان و نوجوانان در محل زندگی خود فضای کافی برای انجام فعالیت بدنی ندارند ممکن است به مرور زمان دچار فقر حرکتی شوند که این موضوع به خودی خود زمینه‌ساز پیدایش بسیاری از بیماری‌های دوران بزرگسالی و کهنسالی است که با توجه به این مهم سالن‌های ژیمناستیک می‌تواند مکانی مناسب برای تخلیه انرژی سودمند و برنامه‌ریزی شده باشد.

ورزش ژیمناستیک با کمک به توسعه ساختار عصبی و ماهیچه‌ای بدن در سنین پایین زمینه را برای پیشرفت و قهرمانی در ورزش‌های دیگر در سنین بالا فراهم می‌کند و همچنین سبب کم رنگ شدن بسیاری از اختلالات مادرزادی مانند کوتاهی قد خواهد شد.بهترین زمان شروع ورزش ژیمناستیک سه سالگی است اما این به این معنا نیست که سنین دیگر زمان خوبی برای شروع این ورزش نیست.

چگونه به نفع فرزند شما خواهد بود

اولین و مهمترین مزیت ژیمناستیک تعادل و انعطاف پذیری است. این ورزش به کودک کمک می کند تا جایی که ممکن است چابک و زیرک باشد ، انعطاف پذیر باشد. از نظر اجتماعی کودک را به قوی و نترس تشویق می کند.

9. تنیس

بازیکنانی مانند راجر فدرر و رافائل نادال تنیس را روی نقشه بین المللی قرار داده اند و این ورزش در بین کودکان نیز محبوبیت زیادی کسب کرده است. کودکان و نوجوانان این ورزش را دوست دارند زیرا شامل یک روحیه رقابتی است.

چگونه به نفع فرزند شما خواهد بود

این ورزش به بازیکن نیاز دارد که زیرک و سریع فکر کند. این کودکان را ترغیب می کند تا حرکات خود را استراتژیک کنند ، تکنیک های مناسب را یاد بگیرند ، قدرت بازو و دقت را افزایش دهند. همچنین به تقویت قدرت عضلات و بهبود تناسب اندام قلبی عروقی کمک می کند.

10. تشویق

برای دختران ایده آل که به ورزش علاقه ندارند ، می تواند راهی عالی برای تحریک انرژی و یادگیری مهارت های اجتماعی باشد.

چگونه به نفع فرزند شما خواهد بود

ورزشی سرحال ، به نگرش مثبت و مشتاقانه ای نیاز دارد. تشویق همچنین برای پرورش کار گروهی مناسب است ، همچنین در ایجاد انعطاف پذیری ، چابکی و احساس طبیعی ریتم کمک می کند. حرکت مداوم بدن به کنترل وزن کمک می کند و تعادل را بهبود می بخشد.

11. جودو

تعداد بیشتری از مدارس جودو را در برنامه فعالیتهای تربیت بدنی خود شروع کرده اند ، زیرا تدریجاً به مزایای آن پی می برند. جودو یکی از ورزش هایی است که رشد همه جانبه کودک را از نظر رشد جسمی ، عاطفی و روحی تسهیل می کند.

چگونه به نفع فرزند شما خواهد بود

جودو به القای نظم و انضباط کمک می کند. بیشتر آن را فقط با جنگیدن یا دفاع از خود مرتبط می دانند. اما آنچه که آن را نیز می آموزد ، کنترل خود و تمرکز است. در حالی که این شامل تکرارهای پرتاب و مشت است ، کودک همچنین می آموزد که چگونه این مهارت ها را با مهارت های مختلف تمرین کند ، همه در حالی که از قوانین تعیین شده برای این ورزش خاص پیروی می کند.

چرا کودکان باید ورزش کنند؟

ناگفته نماند که کمی فعالیت بدنی در زندگی روزمره یک امر ضروری است. برای یک کودک ، این اجباری است و فقط به ضرر آن می رسد. درگیر کردن کودک در ورزش یک روش عالی برای آمیختن تناسب اندام در زندگی او و جاسازی در سیستم او برای آینده است. ورزش از هر نوع ورزشی فواید بی نظیری دارد.

1. تناسب اندام

درگیر شدن در یک ورزش تضمین می کند که کودک شما تناسب اندام و سلامتی داشته باشد. این ماده باعث ایجاد ایمنی شده و خطر ابتلا به بیماری ها یا بیماری های شایع را کاهش می دهد. تحقیقات همچنین ثابت کرده است که بچه های فعال احتمالاً به بزرگسالی که از نظر جسمی فعال هستند تبدیل می شوند و در کل به همان شکل باقی می مانند.

2. توسعه اجتماعی

مشارکت در فعالیت های بدنی و ورزش باعث می شود بچه ها در همه سطوح با مردم تعامل داشته باشند. انجام یک ورزش شامل کار گروهی ، ارتباطات ، مهارت های رهبری و پیروی از دستورالعمل ها است. همه اینها منجر به یادگیری ایجاد یک شخصیت همزاد می شود که مورد توجه همه و همه باشد.

3. افزایش اعتماد به نفس و عزت نفس

مربیان دانش آموزان خود را در همه سطوح تشویق می کنند تا از نظر عملکرد پاکت را فشار دهند. یک کلمه قدردانی از مربی یا والدین آنها کافی است تا بچه ها بهترین قدم خود را بگذارند. انتقاد سازنده که همراه با مشاوره خوش ساخت برای اعمال اقدامات اصلاحی است، روحیه کودکان خردسال را افزایش میدهد. 

4. تأثیر مثبت بر دانشگاهیان

ورزش از هر نوع ورزشی به بهبود مهارت های شناختی کودک کمک می کند. انجام یک ورزش به عزم ، فداکاری و پشتکار برای رسیدن به هدف نیاز دارد. برای دستیابی به نتایج مثبت می توان از همین رویکرد روش شناختی برای دانشگاهیان نیز استفاده کرد. مطالعات ثابت کرده است که بچه هایی که در ورزش مهارت دارند در دانشگاهیان نیز عملکرد خوبی دارند زیرا سطح تمرکز بالایی دارند.

5. به پروتکل احترام بگذارید

هر ورزشی با قوانین انجام می شود. نظم و انضباط در هنگام انجام بازی یک امر ابتدایی است و اگر جوان شما نمی خواهد دستورالعمل ها را دنبال کند ، بهتر است او را برای یک فعالیت ورزشی ثبت نام کنید. رعایت دستورالعمل ها ، پیروی از دستورالعمل ها و پذیرش تصمیم توسط داور ، در ایجاد نظم و انضباط در کودک بسیار کمک می کند.

6. تحمل عاطفی

کودکان می توانند در زیر سطح استرس زیادی داشته باشند که برای از بین بردن آنها به وسیله ای نیاز دارد. فعالیت های ورزشی احساسات اساسی کودکان را به روشی مثبت کانال می کند. یک مربی خوب سعی خواهد کرد جنبه منفی کودک را کنترل کند و این انرژی را به سمت دستیابی به هدفی سوق دهد و در نتیجه صبر را در او ایجاد کند.

7. انحراف از فعالیت های ضد اجتماعی

امروزه کودکان می توانند به راحتی طعمه فعالیت های ضد اجتماعی مانند سیگار کشیدن ، مواد مخدر یا حتی مخاطرات شبکه های اجتماعی شوند. درگیر شدن در ورزش به آنها کمک می کند تا تمرکز کنند و درک کنند که این فعالیت ها می تواند اثرات مخربی بر روی بدن و عملکرد آنها داشته باشد.

انواع پرس سرشانه با آموزش تصویری و توضیحات کامل! مطلب مرتبط انواع پرس سرشانه با آموزش تصویری و توضیحات کامل!

8. استرس و افسردگی را کاهش می دهد

بدون شک امروزه بچه ها به دلیل افزایش اهداف دانشگاهی و سبک زندگی با استرس زیادی روبرو هستند. مطالعات نشان داده است که امروزه بیشتر کودکان با افسردگی روبرو هستند  و تمایل به خودکشی دارند زیرا قادر به کنار آمدن با دانشگاهیان نیستند. کودک با انجام یک ورزش می تواند تمام استرس های فروخورده و افسردگی را از بین ببرد و برای پذیرش دانشگاهیان احساس جوانی کند.

9. نظم و انضباط

بچه ها امروز در زندگی خود نظم و انضباط ندارند. آنها هیچ ساعت مشخصی برای خوابیدن یا بیدار شدن و انجام کارها با سرعت حلزون ندارند. انجام یک ورزش نظم و انضباط را به همراه دارد زیرا شامل تمرین منظم در فواصل زمانی مشخص است. کودکان اهمیت پیروی از یک روال را می آموزند و خود را برای پیروی از آن نظم می دهند.

10. تقویت کننده اعتماد به نفس

کودکانی که ورزش می کنند به دلیل درگیر شدن با مردم و پیروی از دستورالعمل ها اعتماد به نفس بالایی دارند. هنگام بازی در یک ورزش که به عنوان تقویت کننده اعتماد به نفس عمل می کند ، احساس موفقیت وجود دارد و بچه ها احساس اطمینان می کنند که هر چالشی را که برایشان پیش بیاید ، قبول می کنند.

کودک شما در ورزش نیازی به برتری ندارد ، اما با بازی یا درگیر شدن در یک ورزش می تواند فردی زیبا و با شخصیت مهربان رشد کند.

شواهد کافی وجود دارد که ثابت کند جمع کردن بچه ها برای هر فعالیتی که شامل تلاش بدنی باشد برای رشد آنها مفید است. با تشویق فعالیت ها و رویدادهای ورزشی در سبک زندگی آنها ، کودک سالم و با ذهنی به همان اندازه فعال تربیت خواهید کرد.


بازدید سایت خود را میلیونی کنید
فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  فروش تجهیزات ویپ   |   تهران وکیل   |   مشاور ایرانی در لندن   |   آموزش تصویری حرکات بدنسازی   |   گردشگری ارم بلاگ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


هدیه خرید جدیدترین تبلت سامسونگ (بک کاور و محافظ رایگان) هدیه خرید جدیدترین تبلت سامسونگ (بک کاور و محافظ رایگان) مشاهده