دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه!


» چگونه با ترس از قضاوت هنگام ورزش کنار بیاییم

چگونه با ترس از قضاوت هنگام ورزش کنار بیاییم

مقابله با ترس از قضاوت شدن در باشگاه

ورزش انگلیس: زنان از ترس اینکه مورد قضاوت قرار نگیرند ، ورزش نمی کنند .مطالعه نشان می دهد که ورزشکاران هنگام تجربه درد یا آسیب از ترس ضعیف بودن قضاوت می شوند

فرهنگ مقاومت و انعطاف پذیری تشویق می شود اما این می تواند باعث ایجاد سردرگمی در هنگام گزارش درد و آسیب دیدگی شود که در ورزش معمول است. ورزشکاران معمولاً اسطوره ای را بیان می کنند که درد معادل ضعف و شکست شخصی است. علاقه به تأثیر فرهنگ ورزشی در رفاه حال ورزشکاران افزایش می یابد. سوء استفاده از ورزشکاران از طریق بدرفتاری پس از آسیب بخشی از این است. برای بسیاری از ورزش ها ، سلامت ورزشکاران در اولویت نیست و اکنون این نوع سوء استفاده شناخته شده است. فرهنگ و محیطی برای برخی از ورزشکاران فراهم نیست که بتوانند درد و آسیب را بدون عواقب منفی گزارش کنند. برای درک گستردگی این موضوع و حفاظت از ورزشکاران ، باید صدا و تجربیات آنها در تحقیقات شنیده شود. تحقیقات کیفی به ورزشکاران این امکان را می دهد تا داستان های خود را به زبان خودشان بیان کنند و روش خوبی برای کاوش در تجربه زندگی آنها است. با درک اینکه یک تجربه ورزشکار از درد و آسیب چیست ، باعث مدیریت بهتر آسیب و نتایج بهتر می شود. احتمالاً به پیشگیری از آسیب کمک می کند.

3 Ways to Overcome Your Fear of Being Judged at the Gym | MyFitnessPal

 از قضاوت در ورزش می ترسید؟

شما تنها نیستید: 75٪ از زنان از ترس آنچه دیگران فکر می کنند ، ورزش را کنار می گذارند مطالعه Sport England نشان داد که 75٪ از زنان تمایل دارند بیشتر ورزش کنند زنان گفتند كه از قضاوت در مورد ظاهر ، توانایی و نگرانی مادران می ترسند كه مردم تصور كنند خود را در اولویت خود قرار می دهند دو میلیون زن کمتر از مردان در انگلیس ورزش منظم می کنند

زنان از ترس اینکه در مورد ظاهر و توانایی خود در سالن بدنسازی مورد قضاوت قرار نگیرند ، ورزش نمی کنند. در سراسر انگلیس دو میلیون زن کمتر از مردان در ورزش شرکت می کنند و به طور منظم ورزش می کنند. و یک تحقیق جدید که توسط اسپورت انگلیس انجام شده است ، سه عامل اصلی را که مانع آنها می شود شناسایی کرده است. آنها نگرانی هایی در مورد ظاهر ، توانایی و اینکه آیا آنها به عنوان مادران قضاوت می شوند به این دلیل که خود را در اولویت قرار می دهند ، زنان را از داشتن سبک زندگی سالم تر باز می دارند. این مطالعه باعث ایجاد یک کارزار جدید برای توانمندسازی زنان شده است ، و این افراد بیشتر را به فعالیت و بهبود سلامتی تشویق می کند.

تمرین خود را برنامه ریزی کنید

بوردن می گوید: “من ، رفتن به باشگاه و وقت تلف کردن را به شما توصیه نمیکنم.” “این افراد بی هدف هستند که احساس ناراحتی می کنند. شما نیاز دارید که یک برنامه داشته باشید.” قبل از رفتن به باشگاه ، یه برنامه تخصصی را مطالعه کنید یا یک اپلیکیشن برای خود دانلود کنید.

انواع پرس سرشانه با آموزش تصویری و توضیحات کامل! مطلب مرتبط انواع پرس سرشانه با آموزش تصویری و توضیحات کامل!

تمرین در خانه

51./. بانوان حتی با یک برنامه مناسب، ترس فراوانی را هنگام انجام تمرین گزارش داده اند . بوردن پیشنهاد می‌کند که نحوه انجام حرکات خود را در خانه بهبود بخشد تا به شما در ایجاد اعتماد به نفس بیشتر کمک کند.

تجهیزات خود را بشناسید

 اگر شما فردی هستید که زیاد به باشگاه می‌روید ، تجهیزات همه باشگاه ها یکسان نیستند. شما با اطمینان می توانید سر یک دستگاه بروید اما ناگهان متوجه شوید که شما هیچ نظری ندارید که این مدل چگونه کار می کند. براساس این نظرسنجی، بیش از 58./. زنان احساس می کنند که برای استفاده اشتباه از دستگاه ها قضاوت می شوند.

 راه حل واضح برای این وجود دارد. سامانتا هریس میزبان تلویزیونی برنده امی می گوید: “اگر شما نمی دانید که چگونه از یک تجهیزات استفاده کنید، یک مربی بگیرید و از او بپرسید.” “آنها مشتاق هستند که به شما روش مناسب را نشان دهند – این یکی از دلایلی است که آنها وجود دارند.”

اما اگر پرسیدن نحوه کار با دستگاه از مربی شما را میترساند، می توانید با برنامه ی پیش رو، اعتماد به نفس خود را بالا ببرید. “بوردن می افزاید:” در اینترنت فیلم های خوب یوتیوب با کلیپ های بسیار ساده ای در مورد نحوه استفاده از تجهیزات وجود دارد.

بوردن پیشنهاد می دهد یک قطعه وسیله مانند طناب یا وزنه را پیدا کنید که می دانید با آن راحت هستید و با آن راحت کار کنید. مجموعه ای از دمبل ها را به کنار دستگاه خود بیاورید و بین تمرینات با آن ها کار کنید. بوردن می گوید: “ایده این است که در کل باشگاه نباید سرگردان باشیم.” “تمرین خود را انتخاب کنید و یک برنامه ریزی کنید”.

7 Fun Facts About the Treadmill | MapMyRun

پیروی کردن

هریس می گوید: “کلاس ها می توانند بسیار مفید باشند و یک راه عالی برای رسیدن به عمق تمرین شما هستند. ” “به این ترتیب شما به راحتی می توانید مدل های بیشتری را دنبال کنید و احساس نکنید که همه چشم ها روی شما هستند.”

گزارش آزار و اذیت

از دلایل اضطراب در باشگاه وجود دارد که از کنترل شما خارج است: 5./. از زنان در باشگاه مورد آزار قرار گرفته اند. بوردن می گوید: “هیچ توجیهی برای آزار و اذیت وجود ندارد و شما اگر احساس کنید آزار و اذیت یا تهدید به هر طریقی وجود دارد باید بلافاصله به مدریت باشگاه گزارش دهید.”و متاسفانه، این افراد قطعا در باشگاه ها وجود دارد.

دکتر فیونا ویلسون ، دانشیار ، فیزیوتراپی ، دانشکده پزشکی ، کالج ترینیتی گفت: "این مطالعه یک پیام قدرتمند را ارائه می دهد که ورزشکاران هنگام درد و آسیب از ضعف قضاوت می شوند. آنها در هنگام آسیب دیدگی احساس انزوا و طرد شدن می کنند. آنها احساس می کنند فرهنگی در ورزش وجود دارد که فقط وقتی از نظر جسمی سالم هستند برای آنها ارزش قائل است.

این منجر می شود ورزشکاران برای پنهان کردن درد و آسیب دیدگی خود که ممکن است منجر به عواقب ضعیف تری شود ، برخی از اینها ممکن است از درون ورزشکار ناشی شود و برخی دیگر ممکن است بازتاب دهنده فرهنگ در برخی از زمینه های ورزشی باشد. یافته های ما نه فقط قایقرانان بلکه هر ورزشکاری که درد و آسیب دیدگی داشته باشد تأثیر می گذارد و اجازه می دهد دیدگاه آنها در نظر گرفته شود.

این امر به طراحی برنامه های مدیریت آسیب دیدگی متناسب تر منجر خواهد شد و همچنین یک فضای ورزشی را ایجاد می کند که در آن سلامت جسمی و رفاهی یک ورزشکار باشد. یافته های این مطالعه می تواند در سراسر ورزش مورد استفاده قرار گیرد و این در پاسخ توییتر به این مقاله منعکس شده است ، ورزشکاران و پزشکان از ورزش های مختلف ، این یافته ها را از تجربیات خود تشخیص می دهند. "

Performance Anxiety in Children's Sports

اهداف خود را به یاد داشته باشید

هدفی را که در اول راه برای رفتن به باشگاه دارید را به یاد داشته باشید: تقویت بدن خود و کمی افزایش سلامت روان ، اگر هنوز به آن اعتقاد نداشته باشید، مانند کسی رفتار کنید که اعتماد به نفس زیادی دارد.اگر با یک برنامه تمرینی و آمادگی به باشگاه بروید مطمئن باشید به جز تمرین و ورزش برای چیز دیگری وقت نخواهید داشت.بر اساس نظرسنجی اخیر ،65./. از خانم ها برای ترس از قضاوت شدن از رفتن به باشگاه خودداری میکنند.

غیر معمول نیست که در هنگام ورزش کردن اندکی ترس به سراغمان بیاید. آیا تمرین را درست انجام میدهم؟ آیا بقیه به لک تعرق من نگاه میکنند ؟ واین نوع تفکر تا حدی عادی است اما با توجه به این نظرسنجی نه تنها این ترس اندک نیست ، بلکه تعداد بسیار زیادی از خانم ها را در خانه و دور از ورزش نگه میدارد.

بر طبق نظر سنجی ای از 1000نفر در سر تا سر آمریکا که توسط  Fitrated ( سامانه بررسی تجهیزات باشگاه ها ) انجام شده، 65./. از خانم ها به دلیل ترس از قضاوت شدن از رفتن به باشگاه ها خودداری میکنند. این در حالی است که این رقم در بین آقایان 36./. می باشد. همچنین بر اساس این تحقیق 55./. خانم ها احساس میکنند برای وزن نا مناسبشان مورد قضاوت قرار میگیرند، 49./. از لباسی که انتخاب کرده اند احساس رضایت نمی کنند و  25./. از این که حرکات را اشتباه انجام دهند میترسند.

خانم Ashley Borden مربی و متخصص ورزشی در این باره میگوید : من هم مانند همه ی آدم های دیگر همین نظر را داشتم . فکر میکردم که همه در هر لحظه، دست از کار خود میکشند و مرا قضاوت میکنند. اما می خواهید واقعیت را بدانید ؟ بعد از 35/000ساعت کار کردن در باشگاه ها، میتوانم به شما بگویم که تنها کسی که واقعا به شما توجه میکند خود شما هستید!! چرا که تمام افراد دیگر انقدر بر روی خودشان تمرکز دارند که کوچکترین توجهی به شما ندارند . آنها هم دقیقا مانند شما فکر میکنند!!

از آنجایی که بهترین ورزشکاران نیز از اندکی ترس از باشگاه مصون نیستند، لازم است تا راهکار هایی برای بدست آوردن اعتماد به نفس، به آنها داده شود .

این راه ها میتوانند اعتماد به نفس شما را در باشگاه افزایش دهند تا ترس از قضاوت شدنتان از بین برود:

How to Know When It's Time to Leave Your Sport (QUITTING!) | Competitive  Advantage: Mental Toughness

برای ورزش کردن خود برنامه داشته باشید

اگر ما وارد باشگاه شویم و بدون هیچ هدف و برنامه ای فقط به دور خود بچرخیم نه تنها هیچ کمکی به خود نکردیم بلکه اعتماد به نفس خود را نیز از بین برده ایم. میتوانیم قبل از رفتن به باشگاه درباره ی ورزشی که می خواهیم انجام دهیم تحقیق کنیم و حرکات آن را تا حدی یاد بگیریم.

در خانه تمرین کنید

51./. از ترسی که خانم ها گزارش کرده اند مربوط به ترس از اشتباه انجام دادن حرکات ، حتی زمانی که برنامه دارند می باشد . برای رهایی از این ترس بهتر است در خانه روی فورم و مدل خود کار کرده و با مرور حرکات و دیدن فیلم های مرتبط به افزایش اعتماد به نفس خود کمک کنیم.

اهداف خود را از رفتن به باشگاه یادآوری کنید

به خود یادآور شوید که میخواهید بدن سالم تر و قوی تری داشته باشید ، از نظر ذهنی و روانی سلامت پیدا کنید ، از خود مراقبت کنید و شاد و سر حال شوید.مراقبت از خود همچنین به معنی حذف، یا حداقل نادیده گرفتن عوامل ذهنی ای است که باعث تخریب شما میشود. اگر شما از هر نظر آماده به باشگاه بیایید برای هیچ چیزی جز لذت بردن وقت پیدا نخواهید کرد.

ورزشی مناسب انتخاب کنید

سعی کنید ورزشی انتخاب کنید که نه تنها در آن اعتماد به نفستان تضعیف نمی شود ، بلکه به افزایش اعتماد به نفس شما نیز کمک زیادی می کند. به جای انتخاب ورزش های انفرادی که باعث ایجاد رقابت و از بین بردن اعتماد به نفس می شوند،‌ ورزش های گروهی مانند ایروبیک پیشرفته را انتخاب کنید که در آن با ایجاد حس دوستی و همبستگی بین تک تک افراد و همچنین همراهی و کمک مربی در انجام فعالیت ها ،علاوه بر ایجاد شادی و نشاط در شما، اعتماد به نفستان را نیز بالا میبرد.

Sporting Lisbon & Legal Disputes in Sports

 پیام های کلیدی این مطالعه عبارتند از:

روورز در این مطالعه احساس LBP خود را به خطر انداخته و در بسیاری از موارد احساس می کرد که فرهنگ و محیط غالب به آنها اجازه نمی دهد در مورد LBP خود از ترس محرومیت باز و صادق باشند.

بسیاری احساس می کردند که وقتی احساس درد می کنند باید به رقابت و تمرین ادامه دهند. این ممکن است خطر نتیجه ضعیف ناشی از LBP و همچنین تجربه منفی احساسی / ذهنی منفی را که با آن روبرو شده اند ، افزایش دهد

تجربه روبرز از LBP می تواند منجر به انزوا شود و می تواند تأثیر عمیقی در زندگی آنها فراتر از ورزش داشته باشد.

دکتر فیونا ویلسون ، دانشیار ، فیزیوتراپی ، دانشکده پزشکی ، کالج ترینیتی گفت: " این مطالعه یک پیام قدرتمند را ارائه می دهد که ورزشکاران هنگام درد و آسیب از ترس ضعیف بودن می ترسند. آنها در هنگام آسیب دیدگی احساس انزوا و طرد شدن می کنند. آنها احساس می کنند فرهنگی در ورزش وجود دارد که فقط وقتی از نظر جسمی سالم هستند برای آنها ارزش قائل است. این باعث می شود که ورزشکاران درد و آسیب خود را پنهان کنند که احتمالاً منجر به نتایج ضعیف تری خواهد شد. برخی از اینها ممکن است از درون ورزشکار ناشی شود و برخی دیگر بازتاب دهنده فرهنگ ها در برخی از زمینه ها در این ورزش باشد.

"یافته های ما نه فقط قایقرانان بلکه هر ورزشکاری که درد و آسیب دیدگی داشته باشد تأثیر می گذارد و اجازه می دهد چشم انداز آنها در نظر گرفته شود. این امر به طراحی برنامه های مدیریت آسیب دیدگی متناسب تر منجر خواهد شد و همچنین یک فضای ورزشی را ایجاد می کند که در آن سلامت جسمی و رفاهی یک ورزشکار باشد.

"یافته های این مطالعه می تواند در سراسر ورزش مورد استفاده قرار گیرد و این در پاسخ توییتر به این مقاله منعکس شده است ، ورزشکاران و پزشکان از ورزش های مختلف ، این یافته ها را از تجربیات خود تشخیص می دهند.

Chapter 4 - Confidence and the fear of being judged | Sport and Women

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  فروش تجهیزات ویپ   |   تهران وکیل   |   آموزش تصویری حرکات بدنسازی   |   گردشگری ارم بلاگ   |   مشاور ایرانی در لندن  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی مشاهده