دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه!

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» تفاوت بین بیس بال و سافت بال چیست؟

تفاوت بین بیس بال و سافت بال چیست؟

نحوه بازی سافت بال

سافت بال یک بازی سرگرم کننده است که افراد در هر سنی می توانند در آن شرکت کنند. اگرچه همه نمی توانند یک مربی درجه یک برای آموزش اصول اولیه داشته باشند، یادگیری نحوه بازی سافت بال به تنهایی آسان و لذت بخش است!

بیس بال و سافت بال در بین جوانان آمریکایی بسیار محبوب هستند. به دلیل تعداد زیاد ورزشکاران شرکت کننده، آسیب دیدگی شایع است. در حالی که بیشتر آسیب‌ها حاد هستند، آسیب‌های ناشی از استفاده بیش از حد نیز وجود دارد که معمولاً بازیکنان جوان توپ را تحت تأثیر قرار می‌دهند. بسیاری از این آسیب ها قابل پیشگیری هستند.

در زیر اطلاعاتی از آکادمی اطفال آمریکا (AAP) در مورد نحوه جلوگیری از آسیب های بیسبال و سافت بال ارائه شده است. همچنین شامل یک مرور کلی از آسیب های رایج است.

شیوه بازی سافت بال

سافت بال توپی به قطر 11 الی 12 اینچ توسط بازیکنی به نام پیچر به سوی بازیکنی از تیم حریف که بتر نام دارد، پرتاب می شود. بتر با یک چوب نرم و دایره مانند به نام بت به توپ ضربه می زند. بازیکنان تیم مدافع برای گرفتن توپ در محل های مختلفی از زمین بازی قرار می گیرند. چنانچه که از بازیکنان تیم مهاجم بتواند قبل از گرفته شدن توپ توسط بازیکنان تیم مقابل، سه علامت مشخص شده در زمین را که بیس نام دارند را لمس کند،در پایان دست خود را به جایی که در انتهای مسیر مشخص شده برساند، امتیاز به نام تیم آن ها ثبت می شود. بتر باید پس از پرتاب توپ توسط پیچر حرکت خود را شروع کند.

تفاوت بيس بال و سافت بال

طراحی سافت بال مستقیماً از بیسبال ایده برداری شده است. به همین خاطر بیسبال را در مقابل سافت بال، هارد بال هم نام گذاری کرده اند. اما سافت بال و بیس بال تفاوت های ریز و درشتی باهم دارند که مهم ترین آنها

انواع پرس سرشانه با آموزش تصویری و توضیحات کامل! مطلب مرتبط انواع پرس سرشانه با آموزش تصویری و توضیحات کامل!

سافت بال توپی كه توسط پيچر پرتاب می شود بايد به صورت آندِر آرم باشد در حالیكه در ورزش بيس بال به صورت اُوِر آرم پرتاب می شود .

توپ سافت بال نسبت به توپ بيس بال بزرگتر ، سنگين تر و غير متراكم تر می باشد.

در قوانين سافت بال و بیس بال هم نیز تفاوت هايی وجود دارد .

بازی سافت بال در زمين كوچك تری برگزار می شود .

تعداد اينينگ های بازی در سافت بال 7 و در بيس بال 9 می باشد .

نکات ایمنی و پیشگیری از آسیب

امتحان بدنی ورزشی

ورزشکاران باید یک ارزیابی فیزیکی قبل از شرکت (PPE) داشته باشند تا مطمئن شوند که برای شروع ایمن ورزش آماده هستند. بهترین زمان برای PPE حدود 4 تا 6 هفته قبل از شروع فصل است. هم چنین ورزشکاران باید برای معاینات روتین کودک خوب به پزشک مراجعه کنند .

تناسب اندام

ورزشکاران باید سطح آمادگی جسمانی خوبی را در طول فصل و خارج از فصل حفظ کنند. تمرینات پیش فصل باید زمان لازم را برای آمادگی عمومی و آماده سازی خاص ورزش بگذارد. همچنین تمرینات گرم کردن و سرد کردن مناسب نیز مهم هستند.

تکنیک

ورزشکاران باید تکنیک‌های ایمن را برای اجرای مهارت‌هایی که جزء لاینفک ورزششان است، بیاموزند و تمرین کنند. به عنوان مثال، بازیکنان بیسبال و سافت بال باید از سرسره زدن با سر خودداری کنند و پایه ها را با کلاه ایمنی و پایه های جدا شونده اجرا کنند. ورزشکاران باید با مربیان و مربیان ورزشی برای دستیابی به تکنیک مناسب همکاری کنند.

تجهیزات

وسایل ایمنی باید به درستی جا بیفتند و به خوبی نگهداری شوند

عینک محافظ . باید با پلی کربنات یا مواد مشابه ساخته شود. مواد باید مطابق با استانداردهای انجمن آمریکایی آزمایش و مواد باشد. استفاده از کلاه ایمنی و ماسک شکارچی با ماسک صورت نیز توصیه می شود.

کفش هایی با میخ های لاستیکی (نه فلزی).

پدها (حفاظ زانو و ساق پا)

حامیان ورزشی و جام برای پسران

برای شکارچیان: کلاه ایمنی با محافظ صورت، حفاظ گلو، پدهای محافظ زانو و محافظ قفسه سینه (توجه: محافظ های قفسه سینه نمی توانند از ضربه مستقیم به قلب جلوگیری کنند.)

برای باترها: کلاه ایمنی، محافظ صورت

توپ های بیس بال ایمن (توپ های نرم تر علاوه بر کاهش خطر commotio cordis، آسیب کلی ناشی از برخورد با توپ را کاهش می دهند.)

محیط

گرما . هیدراتاسیون مناسب و تمرین ها و بازی ها در زمان های خنک تر از روز می تواند از بیماری های مرتبط با گرما و کم آبی جلوگیری کند .

رعد و برق . باید دستورالعمل هایی برای به تعویق انداختن بازی تا زمان امن تری وجود داشته باشد. اگر رعد و برق در شعاع 6 مایلی تشخیص داده شد، بازی باید 30 دقیقه پس از آخرین ضربه متوقف شود (قانون 5 ثانیه در هر مایل را دنبال کنید). یک منطقه امن (ساختمان هایی با لوله های فلزی یا سیم های خوب زمین) باید زودتر شناسایی شود. هیچ کس نباید زیر سفید کننده ها یا سایر سازه های غیر زمینی بایستد.

میدان . یک زمین بازی امن عاری از زباله است. سوراخ ها و سطوح ناهموار باید تعمیر شوند. تپه های داخل مزرعه و پارچ باید به طور منظم چنگک زده و صاف شوند. بازی های عصر باید به خوبی روشن شوند. برای کاهش صدمات ناشی از سر خوردن باید از پایه های شکسته استفاده شود. یک پایه دونده که در سمت راست اولین خط خطای پایه در خط دونده قرار می گیرد، یکی از راه های کمک به جلوگیری از برخورد در پایه اول است. صفحه های ایمنی باید برای محافظت از گودال ها در برابر توپ ها و خفاش های پرتاب شده وجود داشته باشد.

طرح اضطراری

تیم ها باید یک طرح اضطراری را ایجاد و تمرین کنند تا اعضای تیم نقش خود را در شرایط اضطراری بدانند. این طرح شامل کمک های اولیه و اطلاعات تماس اضطراری خواهد بود. همه اعضای تیم باید هر فصل یک نسخه کتبی دریافت کنند. والدین نیز باید با این طرح آشنا باشند و آن را با فرزندان خود مرور کنند.

آسیب های رایج

درمان عمومی برای آسیب های حاد

استراحت، یخ، فشرده سازی و بالا بردن ارتفاع اولین گام در درمان آسیب حاد همراه با درد و تورم است. ورزشکاران باید بازی را متوقف کنند و یخ را مستقیماً به مدت 20 دقیقه روی ناحیه آسیب دیده قرار دهند. پس از یخ زدن، می توان از بانداژ ACE برای محدود کردن تورم استفاده کرد. ناحیه آسیب دیده باید بالای قلب قرار گیرد تا تورم محدود شود.

آسیب های شانه

گیرافتادگی شانه یک آسیب ناشی از استفاده بیش از حد است که باعث درد دردناک در جلو یا کنار شانه می شود . درد بیشتر زمانی احساس می شود که بازو بالای سر باشد یا به پهلو کشیده شود. گیرافتادگی شانه در ورزشکاران جوان با عضلات ضعیف بالای کمر و شانه رایج است. کشش پشت شانه در خارج از فصل و تقویت عضلات تیغه شانه و هسته مرکزی می تواند به پیشگیری از این آسیب ها کمک کند.

پرتاب کننده های بیسبال و سایر پرتاب کننده های با حجم بالا (به عنوان مثال، گیره ها) در معرض خطر شانه لیگ کوچک هستند ، که باعث تحریک صفحه رشد در استخوان بازو شانه می شود. محدود کردن تعداد زمین‌هایی که یک بازیکن می‌تواند در طول تمرین یا بازی پرتاب کند، می‌تواند به جلوگیری از این نوع آسیب‌های ناشی از استفاده بیش از حد کمک کند (دستورالعمل‌های شمارش زمین بر اساس سن توسط بیسبال ایالات متحده منتشر شده است). هر ورزشکاری که بیش از 7 تا 10 روز شانه درد داشته باشد باید به پزشک مراجعه کند.

آسیب های آرنج

صدمات آرنج در بازیکنان بیسبال، به ویژه پرتاب کننده ها، بسیار شایع است و شامل آرنج لیگ کوچک (تحریک صفحه رشد استخوان بازو آرنج) می شود. مانند آسیب دیدگی شانه، محدود کردن تعداد زمین هایی که بازیکن در طول تمرین یا بازی پرتاب می کند می تواند به جلوگیری از آسیب ناشی از استفاده بیش از حد کمک کند .

آسیب های مچ پا

آسیب‌های مچ پا اغلب در نتیجه زمین‌های بازی ناهموار یا سر خوردن به داخل پایه‌ها یا به دلیل توانبخشی/حفاظت نامناسب پس از آسیب رخ می‌دهند. زمین ها باید به خوبی نگهداری شوند و از پایه های جدا شده استفاده شود. استفاده از مچ بند و تمرینات مچ پا که باعث تقویت و بهبود تعادل مچ پا می شود ممکن است از آسیب مجدد جلوگیری کند.

آسیب های چشم

آسیب های چشمی معمولاً در اثر تماس با توپ یا انگشت ایجاد می شود. هر گونه آسیبی که بینایی را تحت تأثیر قرار دهد یا با تورم یا خون در داخل چشم همراه باشد باید توسط چشم پزشک ارزیابی شود . ورزشکاران همچنین باید در فاصله ایمن از هر بازیکنی که خفاش را تاب می دهد یا در حال بازی کردن است، دور باشند. AAP توصیه می کند که کودکان درگیر در ورزش های سازمان یافته از عینک های محافظ مناسب استفاده کنند .

بیماری های مرتبط با گرما

ورزشکارانی که سرگیجه دارند یا گیج هستند یا از سردرد شکایت دارند، به احتمال زیاد از گرمازدگی رنج می برند . هر ورزشکاری مشکوک به بیماری گرمایی باید فوراً از بازی حذف شود، با هر وسیله ای که در دسترس است خنک شود و توسط خدمات فوریت های پزشکی منتقل شود ( با 911 تماس بگیرید ).

زمانی می توان از بیماری های مربوط به گرما پیشگیری کرد که به ورزشکاران زمان کافی برای عادت کردن به ورزش در گرما داده شود (معمولاً 1 تا 2 هفته طول می کشد). نوشیدن آب یا نوشیدنی های ورزشی قبل، حین و بعد از تمرین و همچنین اجتناب از محرک ها از جمله کافئین نیز می تواند کمک کننده باشد.

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  تهران وکیل   |   مشاور ایرانی در لندن   |   گردشگری ارم بلاگ   |   آموزش تصویری حرکات بدنسازی   |   فروش تجهیزات ویپ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه! دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه! مشاهده