ثروتسازی با هیپنوتیزم


» محبوب ترین ورزش در کانادا

محبوب ترین ورزش در کانادا

چندین چیز وجود دارد که کانادا را منحصر به فرد و جالب می کند. آب و هوای عالی، اقتصاد قوی، نرخ پایین جرم و جنایت و نزدیکی آن به ایالات متحده، آن را به یکی از بهترین مکان‌ها برای بازدید یا زندگی تبدیل کرده است. اما توضیحات کانادا بدون ذکر تنوع بازی‌هایی که هزاران نفر از آن لذت می‌برند کامل نمی‌شود. تماشاگران در کشور کانادایی ها چندین مسابقه ورزشی را نه تنها برای سرگرمی بلکه به عنوان وسیله ای برای تقویت وحدت کشور ارزش می دهند. طیف گسترده ای از فعالیت های ورزشی فرصت های مناسبی را برای کانادایی ها فراهم می کند تا استعدادهای خود را به نمایش بگذارند و به طور مؤثر با سایر نقاط جهان در سطوح بین المللی رقابت کنند.

10. کشتی

کشتی یک ورزش تفریحی و رقابتی محبوب در کانادا است. اشکال مختلفی از کشتی وجود دارد که نشان دهنده تنوع و ترکیب چند فرهنگی کشور است. کشتی آزاد و فرنگی در سطوح دبیرستان و دانشگاه رایج است. در میان اکثریت، اشکال محبوب کشتی عبارتند از جودو، سامبو و گراپلینگ. کشتی توسط مربیان خارجی که به این کشور سفر کرده بودند و دانشجویان رشته های ورزشی که در کشورهای دیگر تحصیل کردند به کانادا آورده شد. کشتی گیران کانادایی همچنان در صحنه های بین المللی مانند مسابقات قهرمانی جهان و بازی های المپیک به پیشرفت خود ادامه می دهند. برخی از کشتی گیران محبوب عبارتند از دانیل ایگالی، نیکلاس گیل، و کیت مورگان.

9. کرلینگ

کرلینگ یک ورزش محبوب در کانادا است، به ویژه در استان های پریری با چندین تیم محبوب در این کشور مستقر در آلبرتا و منیتوبا. کرلینگ در کانادا همیشه با ارتش مرتبط بوده و از اسکاتلند به این کشور آورده شده است. این بازی توسط Curling Canada تایید شده است. این سازمان همچنین مسابقات قهرمانی کشوری سالانه در این ورزش را برگزار می کند. مسابقات قهرمانی ملی کرلینگ مردان به عنوان تیم هورتونز بریر شناخته می شود در حالی که مسابقات قهرمانی زنان به نام مسابقات قلب های اسکاتیس (Scotties Tournament of Hearts) شناخته می شود. کرلینگ همچنین یک رویداد ورزشی مهم در مدارس و کالج ها با انتخاب بهترین بازیکن برای شرکت در مسابقات قهرمانی کشور است.

8. بسکتبال

تمرینات قدرتی برای زنان مطلب مرتبط تمرینات قدرتی برای زنان

ریشه بسکتبال کاملاً در کانادا جا افتاده است. بازی بسکتبال مدرن توسط یک کانادایی به نام جیمز نیسمیت در سال 1891 در حالی که به عنوان مربی تربیت بدنی در ایالات متحده کار می کرد، تأسیس شد. چند بازیکنی که در اولین بازی شرکت کردند از کانادا آمده بودند. امروزه بسکتبال یکی از ورزش‌های اصلی در این کشور است، به ویژه در نوا اسکوشیا، انتاریو و آلبرتا. این بازی به ویژه در دبیرستان ها و کالج های نوا اسکوشیا محبوب است. بسکتبال حرفه ای در این کشور در سال 1946 آغاز شد، اما در سال 1994 زمانی که NBA امتیازاتی را به تورنتو رپتورز و ونکوور گریزلیز اعطا کرد، محبوبیت پیدا کرد. در حال حاضر 30 تیم در مسابقات قهرمانی کشور بسکتبال در کانادا شرکت می کنند.

7. راگبی

راگبی احتمالاً در سال 1823 توسط نیروی دریایی سلطنتی در کانادا معرفی شد که همچنین باعث توسعه آن در مناطق مختلف کشور شد. اگرچه این بازی به طور کامل از کشور ناپدید شد، اما با تشکیل تیم ملی و یک مسابقه داخلی آرماتور دوباره معرفی شد. هم لیگ راگبی و هم اتحادیه راگبی از زمان معرفی مجدد محبوبیت خود را در سراسر کشور افزایش داده اند. لیگ راگبی کانادا میزبان چندین مسابقه داخلی و حرفه ای است. اتحادیه راگبی چهار تیم منطقه ای در مسابقات قهرمانی حضور دارد. اتحادیه راگبی بیش از 13000 بازیکن ارشد و چندین بازیکن جوان را در سراسر کشور به خصوص در بریتیش کلمبیا جذب کرده است.

6. فوتبال

فوتبال از سال 1876 یک ورزش محبوب در کانادا بوده است. این ورزش با بیش از 2.7 میلیون نفر در سال 2006 با شرکت در این بازی محبوب ترین ورزش در این کشور از نظر میزان مشارکت است. فوتبال در کانادا توسط انجمن فوتبال اداره می شود. اتحادیه فوتبال کانادا 1450 باشگاه در 12 منطقه وجود دارد. یک مسابقه آرماتور که به عنوان قهرمانی ملی شناخته می‌شود، هر ساله با تیم مردان بزرگسال برای کسب جایزه چالش و زنان برای جام جوبیلی برگزار می‌شود. این مسابقات همچنین شامل سطوح زیر 18، 16 و 14 سال است. تیم ملی فوتبال کانادا همچنین در چندین رقابت بین المللی مانند جام جهانی و بازی های المپیک شرکت می کند.

5. کریکت

اگرچه کانادا برای شرکت در مسابقات آزمایشی تحریم نشده است، اما تیم ملی مجاز به شرکت در مسابقات بین المللی یک روزه است. این کشور دارای یک تیم بسیار رقابتی کریکت زنان و زیر 19 سال است که در سه رویداد جام جهانی زیر 19 سال شرکت کرده است. تیم بزرگسالان مردان نیز در سه دوره جام جهانی کریکت شرکت کرده است. کریکت در کانادا توسط کریکت کانادا که در سال 1892 تأسیس شد اداره می شود. این سازمان بازی های داخلی بین استانی را سازماندهی می کند و همچنین مسابقات داخلی Scotia Shield U-19 و مسابقات قهرمانی ملی T20 را معرفی کرده است.

4. بیس بال

بیسبال از ابتدا در کانادا بازی می شد و یکی از محبوب ترین ورزش ها در این کشور است. قدیمی ترین پارک بیسبال جهان هنوز در پارک Labatt در انتاریو فعال است. این کشور تنها یک لیگ اصلی دارد، تورنتو بلو جیز. بیش از 70 شهر کانادا میزبان برخی از تیم های لیگ برتر بوده اند. چندین تیم لیگ مستقل نیز در این کشور وجود دارند و در لیگ Can-Am و اتحادیه آمریکا شرکت می کنند. بیسبال در کانادا توسط بیسبال کانادا مستقر در اتاوا اداره می شود. کانادا نیز با تیم ملی بیسبال کانادا در این مسابقات بین المللی حضور دارد.

3.فوتبال گریدرون

فوتبال در کانادا شکلی از فوتبال گریدرون است که توسط دو تیم دوازده نفره بازی می شود. فوتبال در این کشور ریشه در فوتبال راگبی دارد، اما از آن زمان به فوتبال کانادا تبدیل شده است. لیگ برتر حرفه ای ورزش در این کشور به عنوان لیگ فوتبال کانادا شناخته می شود در حالی که فوتبال کانادا بر بازی آرمیچر نظارت دارد. جام خاکستری یکی از رویدادهای اصلی فوتبال در کشور است که میلیون ها مخاطب تلویزیونی را به خود جذب می کند. این ورزش همچنین در سطح مدارس و کالج ها در کشور انجام می شود در حالی که این ورزش در سطح لیگ بزرگسالان در تابستان نیز انجام می شود.

2. چوگان

چوگان در سال 1859 به عنوان یک بازی ملی کانادا و در سال 1994 یک ورزش تابستانی اعلام شد. این بازی توسط هزاران نفر در سراسر کانادا انجام می شود. چوگان توسط انجمن چوگان کانادایی که در سال 1925 تشکیل شد اداره می شود. این سازمان مسابقات قهرمانی بزرگسالان و نوجوانان را در هر دو رشته و باکس چوگان برگزار می کند. دو لیگ حرفه ای چوگان در کشور وجود دارد، لیگ ملی چوگان برای لیگ چوگان باکس و لیگ برتر چوگان برای لیگ چوگان میدانی. کانادا در فینال مسابقات قهرمانی جهان چوگان در سال 2006 آمریکا را با نتیجه 15-10 شکست داد و 28 سال برد آمریکا را شکست. موفقیت‌های بزرگ در رشته چوگان توسط تالار مشاهیر چوگان کانادایی شناخته شده و جایزه دریافت می‌کنند.

1. هاکی

هاکی یک ورزش در تمام طول سال در کانادا در تمام سطوح است. هاکی روی یخ مدرن در کانادا در قرن نوزدهم آغاز شد و سرگرمی محبوب این کشور با شرکت از اعصار مختلف است. برخی از جام های محبوب برای مسابقات قهرمانی کشور در این کشور عبارتند از: جام یادبود و جام آلن برای مردان نوجوانان و بزرگسالان. همچنین مسابقات قهرمانی دسته بندی در سراسر کشور برگزار می شود. هیئت حاکمه هاکی، هاکی کانادا است که همچنین یکی از اعضای فدراسیون بین المللی هاکی روی یخ است. تیم ملی هاکی مردان کانادا در مسابقات بین المللی مانند المپیک شرکت می کند.


بازدید سایت خود را میلیونی کنید
فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  گردشگری ارم بلاگ   |   تهران وکیل   |   آموزش تصویری حرکات بدنسازی   |   فروش تجهیزات ویپ   |   مشاور ایرانی در لندن  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


راجع به اعداد رند اشتباه نکن! ✓ورود به کانال یوتیوب راجع به اعداد رند اشتباه نکن! ✓ورود به کانال یوتیوب مشاهده