خرید از سراسر دنیا

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» آیا ماساژ کلید خواب آرام است؟

آیا ماساژ کلید خواب آرام است؟

چرا ماساژ به شما آرامش می دهد؟

پزشکی عمومی در شناخت فواید قابل تایید ماساژ درمانی در شرایطی مانند اضطراب، افسردگی، درد مزمن، خستگی و اخیراً خواب، راه طولانی را پیموده است. این کاملاً منطقی است، از لحظه ای که به دنیا می آییم، به ما کمک می کند تا ارتباط برقرار کنیم، ما را با جهان پیوند می دهد و ما را به دیگران متصل می کند. به این ترتیب، جای تعجب نیست که این درمان چنین تأثیر مفیدی بر آرامش و سلامت عمومی داشته باشد. 


چگونه می تواند بر سلامت شما تأثیر بگذارد؟

بسیاری از مطالعات نشان میدهند که ماساژ درمانی میتواند به بهبود گردش خون، شل کردن بافت‌ های نرم و تحریک ترشح هورمونهایی مانند سروتونین کمک کند. با اینحال، این اثرات فراتر از یک درخشش سالم و هورمونهای شادی بیشتر است، آنها میتوانند به نگرش بهتر، دامنه توجه بهتر، مدیریت بهتر درد و از همه بهتر، خواب بهتر ترجمه شوند.

 

این به این دلیل است که این درمان می‌تواند حالت آرامش را تسهیل کند که در آن ضربان قلب شما کاهش می‌یابد، فشار خون شما کاهش می‌یابد و تولید هورمون‌های استرس کاهش می‌یابد. از آنجایی که استرس یک عنصر کلیدی در انواع نگرانی های سلامتی است، این حالت آرام می تواند به کاهش علائم فیزیکی اختلالات روانپزشکی، بی خوابی، اختلالات گوارشی، اختلال عملکرد بدن و بسیاری از شرایط دیگر کمک کند.

چگونه رشد مو را افزایش دهیم؟ مطلب مرتبط چگونه رشد مو را افزایش دهیم؟



ماساژ درمانی میتواند برای تسکین تنش، کاهش استرس، کاهش خستگی و بطور کلی تقویت آرامش معجزه کند. اما همین فواید میتواند باعث خواب بهتر نیز شود. این موضع انجمن ماساژ درمانی آمریکا است و تحقیقات نسبتاً گسترده ای برای حمایت از آن وجود دارد. ما مطالعات را بررسی کردیم و با یک ماساژدرمانگر خبره صحبت کردیم تا همه چیزهایی که در مورد ماساژ برای خواب بدانید.


ماساژ درمانی فواید جسمی و روحی دارد، از جمله بهبود گردش خون، ترویج تسکین استرس و کاهش تنش. همچنین ممکن است کیفیت خواب را بهبود بخشد. مطالعات تأیید می‌کنند که ماساژ می‌تواند با کاهش اضطراب و ناراحتی جسمی، تأثیر قابل توجهی بر کیفیت خواب داشته باشد، که باعث می‌شود راحت‌تر به خواب بروید. پس از ماساژ درمانی، سطح کورتیزول در بدن کاهش مییابد، در حالیکه سطح سروتونین و دوپامین افزایش می یابد. این به آرامش بدن و افزایش تولید ملاتونین، هورمون کلیدی برای خواب کمک می کند.


ماساژ چگونه به خواب کمک می کند؟

ماساژ درمانی ابزاری برای بهبود سلامت روحی و جسمی است. عمل فشار دادن، مالش و در غیر این صورت دستکاری پوست، ماهیچه‌ها، بافت‌های همبند، تاندون‌ها و رباط‌ها با درجات مختلف فشار، فواید زیادی دارد. ماساژ به تقویت گردش خون کمک می کند، از سیستم ایمنی حمایت می کند، تنش عضلانی را آزاد میکند و آرامش را افزایش میدهد، همه اینها به کاهش علائم استرس و اضطراب کمک می کند. آرامش فیزیکی بدن و آرام کردن ذهن می تواند راحت تر به خواب رود.



ماساژ چه تاثیری بر کیفیت خواب دارد؟

مطالعات تأیید می‌کنند که ماساژ می‌تواند با کاهش اضطراب و ناراحتی‌های جسمی، تأثیر قابل‌توجهی بر کیفیت خواب داشته باشد. اما این فقط به این دلیل نیست که ماساژ احساس خوبی دارد. ماساژ با کاهش سطح کورتیزول در بدن، سطح استرس را کاهش میدهد. همچنین هورمون های مبارزه یا فرار بدن از جمله اپی نفرین، آدرنالین و نوراپی نفرین را کاهش می دهد.

علاوه بر کاهش سطح کورتیزول در بدن پس از ماساژ درمانی، سطح سروتونین و دوپامین نیز افزایش می یابد. هر دو انتقال دهنده عصبی نقش مهمی در کیفیت خواب دارند. به علاوه، مغز از سروتونین برای تولید ملاتونین، هورمون مورد نیاز برای چرخه خواب و بیداری استفاده می کند.


چه نوع ماساژی برای خواب بهتر است؟

برای تقویت خواب به طور خاص ماساژ سوئدی را توصیه می شود. این شکل از ماساژ درمانی به دلیل فواید آرامش بخشی آن شناخته شده است.ماساژ پوست سر و صورت ممکن است برای کاهش استرس و تنش نیز مفید باشد. همیشه تعجب آور است که چقدر می توان در عضلات صورت و سر فشار داد.


ماساژ درمانی بی خوابی

یک بیماری پیچیده با دلایل متعدد است. به عنوان یک اختلال خواب طبقه بندی می شود، با علائمی که شامل مشکل در به خواب رفتن، خواب ماندن یا دوباره به خواب رفتن پس از بیدار شدن است. تکنیک های تمدد اعصاب می توانند به بهبود علائم بی خوابی کمک کنند و به خواب رفتن و لذت بردن از خواب آرام تر کمک کنند.


ماساژ سوئدی مبتنی بر طب غربی و اصول آناتومی و فیزیولوژی است. دو تکنیک رایج برای این نوع ماساژ را توصیه می شود. Petrissage شامل بالا بردن، فشار دادن و فشار دادن بافت است. هر دو تکنیک آرامش‌بخش هستند و می‌توانند برای افرادی که با بی‌خوابی دست و پنجه نرم می‌کنند خوب عمل کنند. میزان مناسب فشار مهم است، اما شخصی نیز هست. برخی افراد از فشار عمیق‌تر و شکستن بافت‌های عضلانی برای کاهش تنش و کاهش استرس لذت می‌برند.




ماساژ برای اضطراب

افراد مبتلا به اختلالات اضطرابی اغلب مشکلات خواب را تجربه می کنند. یک مطالعه نشان می دهد که ماساژ درمانی میتواند یک روش درمانی موثر برای تسکین علائم اضطراب در نظر گرفته شود. برای کسی که سطح اضطراب بالایی دارد و مغزی که به نظر نمیرسد آرام شود، تحریک ملایم بافتهای عضلانی نرم را پیشنهاد می‌کنم. او همان تکنیک‌های افلوراژ و پتریساژ را با تمرکز ویژه بر مناطق درد یا تنش توصیه می‌شود. نگه داشتن فشار روی نقاط ماشه حساس نیز ممکن است مفید باشد. از حرکات لرزشی، ضربه ای یا اصطکاکی که می توانند بیش از حد تحریک کننده باشند، خودداری کنید.


ماساژ برای درد

ماساژ درمانی با موفقیت برای تسکین درد ناشی از منابع مختلف استفاده شده است.ماساژ می‌تواند به کاهش سطح فشار خون و کاهش دردها در بدن، از جمله تنش مزمن عضلانی، کمردرد و سردردهای تنشی کمک کند». تستا می گوید، به دلیل اثرات آرامش بخش، ماساژ درمانی اساساً انتقال احساسات درد را در بدن توسط مغز قطع می کند. این میتواند حسگرهای دیگر را در سیستم عصبی مرکزی تحریک کند. تکنیک های تسکین درد بسته به مشتری می تواند متفاوت باشد، اما تستا هم ماساژ سوئدی و هم ماساژ عمیق بافت را موثر می داند. او همچنین آزادسازی میوفاشیال را توصیه می‌کند، شکلی ملایم از ماساژ که سفتی را از بین می‌برد و درد را در عضلات پوشاننده بافت همبند کاهش می‌دهد.


ماساژ برای قبل از یائسگی

در دوران پیش از یائسگی، نوسانات سطح استروژن می تواند بر الگوهای خواب تأثیر بگذارد و خواب خوب شبانه را دشوار کند. این تغییر زندگی همچنین زمانی است که زنان بیشتر در معرض اضطراب یا افسردگی هستند. ماساژ ممکن است برای افرادی که علائم یائسگی را تجربه می کنند، به دلیل افزایش سطح سروتونین و دوپامین بعد از ماساژ مفید باشد. ماساژ بافت عمیق و سوئدی را با تمرکز بر مناطق خاص درد یا تنش توصیه شده است.

آیا مدیتیشن می تواند افکار منفی را از بین ببرد؟ مطلب مرتبط آیا مدیتیشن می تواند افکار منفی را از بین ببرد؟


ماساژ برای اختلالات خواب

اختلالات خواب متفاوت است، اما یک وجه مشترک بین آنها تأثیر منفی بر ریتم شبانه روزی بدن است. از آنجایی که ماساژ درمانی سطح سروتونین را افزایش می دهد، که بر تولید ملاتونین تأثیر می گذارد، ممکن است به تنظیم مجدد چرخه طبیعی خواب و بیداری بدن کمک و برای تقویت خواب در افرادی که دچار اختلالات خواب هستند، تکنیک های ماساژ سوئدی را توصیه می کند.


تکنیک های ماساژ در منزل برای خواب

برای تقویت خواب، یک روال آرام‌سازی قبل از خواب را توصیه شده که شامل چند عنصر تسکین‌دهنده است. با جدا کردن تکنولوژی و کم کردن نور چراغها شروع کنید. چشمان خود را ببندید و پنج نفس آرام و یک نواخت بکشید. از طریق یک سری حرکات کششی ملایم حرکت کنید تا هر تنشی که در طول روز در بدن انباشته شده است را شروع کنید.


سپس یکی از تکنیک های ماساژ زیر را امتحان کنید.

نکات ماساژ در منزل

پاهای خود را در یک حمام گرم نمک اپسوم قرار داده و از انگشتان شست برای فشار دادن به قوس یک پا استفاده کنید و به صورت دایره ای کار کنید. هنگام مالش روی تنفس آگاهانه تمرکز کنید. سپس، پاها را عوض کنید.

پس از تمیز کردن صورت، از روغن صورت استفاده کنید. با دست های تمیز، کف دست های خود را به آرامی با حرکات دایره ای از گونه ها تا شقیقه ها مالش دهید. چند بار تکرار کنید.

برخی از محصولات ماساژ خانگی مانند ماساژورهای الکترونیکی پا و پشت را امتحان کنید. آنها برای از بین بردن تنش در نواحی مانند بالا و پایین کمر، شانه ها و گردن به خوبی عمل می کنند.

پاهای خود را در یک حمام گرم نمک اپسوم خیس کنید. از انگشتان شست برای فشار دادن به قوس یک پا استفاده کنید و به صورت دایره ای کار کنید. هنگام مالش روی تنفس آگاهانه تمرکز کنید. سپس، پاها را عوض کنید.

پس از تمیز کردن صورت، از روغن صورت استفاده کنید. با دستهای تمیز، کف دستهای خود را به آرامی با حرکات دایره ای از گونه ها تا شقیقه ها مالش دهید. چند بار تکرار کنید. محصولات ماساژ خانگی ، مانند ماساژورهای الکترونیکی پا و پشت نیز می‌توانند ابزاری عالی باشند. آنها برای از بین بردن تنش در نواحی مانند بالا و پایین کمر، شانه ها و گردن به خوبی عمل می کنند.


مدت زمان ماساژ برای کمک به خواب چقدر باید باشد؟

یک مطالعه نشان داد که فقط ده دقیقه ماساژ درمانی برای کاهش استرس و ایجاد آرامش کافی است. جالب اینجاست که نوع ماساژ به خودی خود اهمیتی نداشت. این بدان معناست که یک ماساژ کوتاه از طرف شریک زندگی میتواند به شما کمک کند تا از نظر جسمی و ذهنی در آماده شدن برای خواب راحت شوید.


چرا بعد از ماساژ بهتر می خوابم؟

ماساژ درمانی یک شکل فوق العاده از خودمراقبتی است که فواید واقعی برای سلامت جسمی و روانی شما دارد. با کاهش استرس و تنش، ممکن است به شما کمک کند از خواب بهتری نیز لذت ببرید. اگر مشکل دارید که خوب بخوابید، ماساژ درمانی به عنوان بخشی از روتین آرامش بخش قبل از خواب ممکن است تفاوت بزرگی ایجاد کند.

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  مشاور ایرانی در لندن   |   فروش تجهیزات ویپ   |   گردشگری ارم بلاگ   |   تهران وکیل  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه! دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه! مشاهده