خرید از سراسر دنیا


» تأثیر حرکات موزون بر روی سلامتی

تأثیر حرکات موزون بر روی سلامتی

تأثیر حرکات موزون بر اضطراب 

سالم نگه داشتن بچه ها ، سرگرم بودن ، سرگرمی و مشغولیت در هنگام تعطیل شدن مدرسه ممکن است چالش برانگیز باشد ، فعالیت بدنی به کودکان کمک می کند احساس بهتری داشته باشند ، سلامت روان خود را بهبود ببخشند و حتی استرس را کاهش دهند. بنابراین فعالیت های خانه ، دستورالعمل ها و نکاتی را برای حرکت و سرگرمی بچه ها بررسی کنید.

با کارهای روزمره رقص ، مهارت های طناب کشی و ایده های روز بازی خانوادگی ، سلامت قلب داشته باشید.

حرکات ریتمیک یکی از بهترین راه های آوردن فعالیت فیزیکی در زندگی همه ما است. یکی از دلایل همه گیر شدن ورزش های ریتمیک، انواع متعدد و مختلف آن است که با سلایق مختلف مردم سازگار و برای همه مفید است.

حرکات ریتمیک به طور مداوم، خطر ابتلا به بیماری های قلبی-عروقی، فشار خون بالا، دیابت نوع دوم و سرطان را کاهش می دهد. علاوه بر این مزیتها، آنقدر از این کار لذت می برید که حتی فراموش می کنید در حال ورزش کردن هستید!

کالری سوزی می کند.

برای استخوانها و مفاصل مفید است.

تمرینات قدرتی برای زنان مطلب مرتبط تمرینات قدرتی برای زنان

حرکات ریتمیک احتمال ابتلا به پوکی استخوان را کاهش می دهد، به این دلیل که گام ها بر استخوانها فشاری وارد می کند که کمک می کند تا مستحکم و متراکم بمانند.

همچنین حرکات ریتمیک پر جنب و جوش برای عضلات و مفاصل نیز مفید هستند و از ابتلا به ورم مفاصل جلوگیری میکند.

فرد را فعال می سازد.

جنب و جوش حرکات ریتمیک فرد را به تکاپو می اندازد و حفظ تعادل و هماهنگی هنگام رقص، قدرت بدنی او را افزایش می دهد.

فواید ذهنی:

حرکات ریتمیک پر جنب و جوش و تند، مغز را نیز همانند جسم فعال نگاه می دارد. ورزش گردش خون را افزایش می دهد و به این ترتیب اکسیژن راحت تر و سریعتر به مغز میرسد.

ورزش نه تنها زوال مغز را کندتر می کند، بلکه قدرت مغز را نیز افزایش می دهد. تجربه نشان داده است که گوش دادن به موسیقی حین حرکات ریتمیک، این توانایی را چند برابر میکند.

فواید اجتماعی

اما حرکات ریتمیک گروهی و دو نفره باعث می شود علاوه بر این فواید جسمانی، روحتان را نیز با پیدا کردن دوستی های تازه یا مستحکم تر کردن دوستی های گذشته تقویت کنید.

تقویت روحیه

محققین دریافتند که حرکات ریتمیک مداوم، از بروز بیماری های روانی مثل افسردگی جلوگیری به عمل می آورد.

یک كشتی‌گیر، یا یک فوتبالیست و ورزشكاران دیگر رشته‌ها باید این دو نوع را، البته به صورت نیمه حرفه‌ای در خلال تمریناتشان انجام دهد. حتی خلبانان جت، بایستی روزانه یك ساعت حركات بدنسازی با وزنه انجام دهند و عضلات گردن، شانه، سینه و پایشان را تقویت كنند تا هنگام سرعتهای بالا و پروازهای مانوری، به دلیل عدم رسیدن خون به مغز و سر كه دچار نابینایی موقت می‌شوند، این عضلات به كمك آنها بیاید و باعث پمپاژ بهتر خون گردیده و در نتیجه دچار مشكل نشوند.

مدت زمان انجام تمرینات ایروبیک

اینکه چه مدت زمانی را برای انجام تمرینات ایروبیک باید اختصاص دهید بستگی به هدف، جدول برنامه ریزی و شرایط فیزیکی شما دارد، اما زمان 10 تا 60 دقیقه به نظر می رسد زمان قابل قبولی باشد.

آیا هدف شما کاهش وزن اضافی بدنتان است و در شرایط مساعدی هم باشید می توانید مدت بیشتری هم ورزش کنید. شاید در اینصورت چیزی حدود سی، چهل یا شصت دقیقه هم به شما توصیه شود. تحقیقات اخیر نشان داده که سطح آمادگی بدنی حتی با تمرینات نظم 10 دقیقه ای در روز هم افزایش می یابد. البته بهتر آن است که این تمرینات 10 دقیقه ای روزی دو یا سه بار و حداقل پنج روز در هفته باشد.

بالانس کلی آمادگی بدن، سلامتی و تناسب اندام جدول سی دقیقه ای توصیه می شود.

میزان دشواری تمرینات تا چه حد باشد؟

میزان دشواری و سختی تمرینات ایروبیکی که شما انجام می دهید از 3 طریق اندازه گیری می شود:

تعیین و اندازه گیری ضربان قلب، که روش خوبی برای این است تا بدانید با افزایش تحرکات بدنی در هر دقیقه به چه اندازه ضربان قلب بالا می رود.

تست صحبت کردن شیوه بعدی است، شما باید قادر باشید وقتی که تمرین می کنید به راحتی هم صحبت کنید (این شیوه برای فهمیدن اینکه تمریناتتان چقدر سنگین است بسیار مفید می باشد).

با توجه به میزان توانایی تان به سادگی می توانید بفهمید که تمرینات با وجود دشواری چه تاثیری بر شما می گذارند.

البته شما و مربی شما می توانید به کمک هم تعیین کنید که چه روشی برای شما مفید تر است و قابلیت بیشتری دارد، چرا که ما نمی توانیم توضیحات کافی را با ذکر جزییات واقعی به شما ارائه دهیم. اگرچه به نظر می رسد که تمرینات متوسط و متعادل برای یک فرد عادی می تواند کاملا" لذت بخش باشد

 ایروبیک یعنی فعالیتی كه عضلات بزرگ را به كار می‌گیرد حداقل ۱۲ دقیقه با حالت ریتمیک و موزون. در شرایطی كه سرعت و شدت تمرین قابل تحمل است و نیاز بدن به استفاده از اكسیژن برای مدتی افزایش می‌یابد، این فعالیت انجام می‌گردد. «ایروبیک» جزو فعالیت هوازی شدت تمرین بالاست و مدت تمرین پایین است

از نظر پزشكی، این ورزش سیستم قلب، عروق، تنفس را تعلیم می‌دهد و با سرعت و بازدهی بالا اكسیژن را می‌گیرد و به قسمتهای مختلف بدن می‌دهد، تنفس یك نواخت از دهان و بینی توأم انجام می‌شود و باعث تبادل اكسیژن و دی اكسیدكربن، كنترل قند خون، كنترل فشار خون و كم كردن وزن اضافی بدن خواهد شد.

ایروبیک وسیله‌ای مؤثر برای جلوگیری از افسردگی، بی‌حوصلگی، بیتابی است، چون هورمون اندرو فین در بدن تولید می‌شود و باعث ایجاد نشاط، تمر كز ذهن و بالا رفتن خلاقیت فكر ی می‌شود.

كار با دستگاه بدنسازی

هالتر، وزنه، دمبل، چوب كش، سیم‌كش جزء فعالیتهای قدرتی و غیر هوازی محسوب می‌شوند که جز جدا شدنی از تمرینات روزمره ایروبیک هستند. از نظر پزشكی بهترین راه برای جلوگیری از پوكی استخوان است زیرا عمل كلسیم‌سازی روی استخوانها انجام می‌شود و در افزایش توان و استقامت عضلات مؤثر است، نقش مهمی در ایجاد اعتماد به نفس و رضایتمندی از جسم دارد و باعث كاهش خطر پوكی استخوان و بهبود هماهنگی بدن می‌شود.

اگر یک خانواده چند نفره فرصت یا هزینه رفتن به باشگاه ورزشی را ندارند می‌توانند با وسایل اندک به صورت دسته‌جمعی به مدت 20 دقیقه یا بیشتر در منزل تمرینات ایروبیک و بدنسازی را انجام دهید

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  فروش تجهیزات ویپ   |   تهران وکیل   |   گردشگری ارم بلاگ   |   مشاور ایرانی در لندن   |   آموزش تصویری حرکات بدنسازی  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


آلینز، تجربه لذت‌بخش خرید از سراسر دنیا! آلینز، تجربه لذت‌بخش خرید از سراسر دنیا! مشاهده