دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه!

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» چگونه می توانم سلامت و تناسب اندام خود را بهبود بخشم؟

چگونه می توانم سلامت و تناسب اندام خود را بهبود بخشم؟

سلامتی و تناسب اندام چقدر مهم است؟

فعالیت بدنی می تواند سلامت مغز شما را بهبود بخشد، به مدیریت وزن کمک کند، خطر ابتلا به بیماری ها را کاهش دهد، استخوان ها و ماهیچه ها را تقویت کند و توانایی شما را برای انجام فعالیت های روزمره بهبود بخشد. فعالیت بدنی منظم یکی از مهمترین کارهایی است که می توانید برای سلامتی خود انجام دهید.


این یک واقعیت است: برای کاهش وزن باید بیشتر از آنچه می خورید و می نوشید کالری بسوزانید.


برای کاهش وزن، واقعاً مهم است که کالری هایی که می خورید و مینوشید را کاهش دهید. ورزش با کاهش وزن در دراز مدت نتیجه می دهد. تحقیقات نشان می دهد که فعالیت بدنی منظم شانس شما را برای کاهش وزن افزایش می دهد.


انواع پرس سرشانه با آموزش تصویری و توضیحات کامل! مطلب مرتبط انواع پرس سرشانه با آموزش تصویری و توضیحات کامل!

چقدر باید ورزش کنم؟

فقط با چند دقیقه ورزش در هر زمان شروع کنید. هر تمرینی بهتر از هیچ است، و این به بدن شما کمک میکند تا کم کم به فعال بودن عادت کند.هدف شما این است که در اکثر روزهای هفته حداقل نیم ساعت کار کنید تا از مزایای کامل ورزش بهره مند شوید. هنگامی که در وضعیت بهتری قرار گرفتید، می توانید به تدریج برای مدت زمان طولانی تری ورزش کنید و فعالیت های سنگین تری انجام دهید.



برنامه تناسب اندام شخصی شما

آیا میخواهید در زندگی پرمشغله خود با تناسب اندام بیشتری کار کنید؟ این نمودار ساده را چاپ کنید تا به شما کمک کند سطح تناسب اندام فعلی خود را درک کنید.


ورزش هوازی برای بهبود قلب و ریه، سیستم قلبی عروقی و تنفسی طراحی شده است. تقویت عضلات به خصوص با افزایش سن برای جلو گیری از از دست دادن حجم و قدرت عضلانی و تناسب اندام کلی مهم است.


این نمودار هم فعالیتهای هوازی و هم تمرینات تقویت کننده عضلات را ثبت میکند. هر دو برای سلامتی بسیار مهم هستند.فعالیت هوازی میتواند به کنترل وزن کمک کند و خطر بیماری قلبی،دیابت و بسیاری از شرایط دیگر را کاهش دهد. تمرینات تقویت کننده عضلات به همین دلایل مهم هستند ، اما متابولیسم شما را نیز افزایش می دهند .


هر روز تعداد دقایقی را که برای انجام تمرینات هوازی صرف کرده اید همراه با فعالیت های عضله سازی که انجام داده اید یادداشت کنید. با تمرینات تقویتی، مهم است که تعداد تکرارهایی را که انجام داده اید یادداشت کنید تا پیشرفت را نشان دهید. با این حال، تعداد تکرارها به اندازه توانایی انجام صحیح و ایمن تمرین بدون درد مهم نیست. در پایان هفته، ببینید که چگونه مجموع شما با آنچه CDC برای یک بزرگسال سالم توصیه می‌کند مقایسه می‌کند. روال‌های ورزشی، مانند همه روتین‌ها، می‌توانند برای تنوع تغییر کنند تا با ایجاد این عادت سالم، آن را جذاب نگه دارند.


فعالیت بدنی منظم یکی از مهمترین کارهایی است که میتوانید برای سلامتی خود انجام دهید. فعالیت بدنی می تواند سلامت مغز شما را بهبود بخشد ، به مدیریت وزن کمک کند، خطر بیماری را کاهش دهد استخوان ها و ماهیچه ها را تقویت کند و توانایی شما را برای انجام فعالیت های روزمره بهبود بخشد

بزرگسالانی که کمتر می نشینند و هر مقدار فعالیت بدنی متوسط ​​تا شدید انجام میدهند،

تنها چند انتخاب سبک زندگی به اندازه فعالیت بدنی بر سلامت شما تأثیر میگذارد.همه میتوانند مزایای سلامتی فعالیت بدنی را تجربه کنند - سن، توانایی ها، قومیت، شکل یا اندازه مهم نیست.


مدیریت وزن

هم الگوهای غذایی و هم روال فعالیت بدنی نقش مهمی در مدیریت وزن دارند. زمانی که کالری بیشتری از طریق خوردن و آشامیدن به نسبت میزان کالری که از فعالیت بدنی می سوزانید، مصرف کنید، وزن اضافه می کنید .


برای حفظ وزن:  هفته ای 150 دقیقه با فعالیت بدنی متوسط، که می تواند شامل رقصیدن یا کار در حیاط باشد، انجام دهید. شما می توانید با 30 دقیقه در روز، 5 روز در هفته به هدف 150 دقیقه در هفته برسید. افراد در میزان فعالیت بدنی که برای مدیریت وزن نیاز دارند بسیار متفاوت هستند. ممکن است برای رسیدن به وزن مناسب یا حفظ آن نیاز به فعالیت بیشتری نسبت به دیگران داشته باشید.


برای کاهش وزن و حفظ آن: به مقدار زیادی فعالیت بدنی نیاز دارید، مگر اینکه الگوهای غذایی خود را نیز تنظیم کنید و میزان کالری که می‌خورید و می‌نوشید را کاهش دهید. رسیدن به وزن سالم و ماندن در آن به فعالیت بدنی منظم و تغذیه سالم نیاز دارد.

مشاهده اطلاعات بیشتر در مورد:

شروع با کاهش وزن .

شروع فعالیت بدنی .

بهبود الگوهای غذایی



بیماری قلب و عروقی

بیماری قلبی و سکته مغزی دو عامل اصلی مرگ و میر در جهان هستند. حداقل 150 دقیقه در هفته فعالیت بدنی متوسط ​​می تواند خطر ابتلا به این بیماری ها را کاهش دهد. شما می توانید با فعالیت بدنی بیشتر خطر خود را حتی بیشتر کاهش دهید. فعالیت بدنی منظم همچنین می تواند فشار خون شما را کاهش داده و سطح کلسترول شما را بهبود بخشد.


دیابت نوع 2 و سندرم متابولیک

فعالیت بدنی منظم می تواند خطر ابتلا به دیابت نوع 2  و سندرم متابولیک را کاهش دهد. سندرم متابولیک ترکیبی از چربی بیش از حد در اطراف کمر، فشار خون بالا، کلسترول لیپوپروتئین با چگالی بالا (HDL)، تری گلیسیرید بالا یا قند خون بالا است. افراد حتی بدون رعایت توصیه‌ها برای 150 دقیقه در هفته فعالیت بدنی متوسط، فوایدی را از فعالیت بدنی دریافت می‌کنند. به نظر می رسد مقادیر اضافی فعالیت بدنی خطر را حتی بیشتر کاهش می دهد.


برخی از سرطان ها

فعالیت بدنی خطر ابتلا به چندین سرطان رایج را کاهش می دهد. بزرگسالانی که فعالیت بدنی بیشتری دارند، خطر ابتلا به سرطان‌های زیر را کاهش می‌دهند:

مثانه

پستان

تمرینات قدرتی برای زنان مطلب مرتبط تمرینات قدرتی برای زنان

کولون (پروگزیمال و دیستال)

اندومتر

مری (آدنوکارسینوم)

کلیه

ریه

معده (آدنوکارسینوم کاردیا و غیر کاردیایی)

اگر از سرطان نجات یافته اید، انجام فعالیت بدنی منظم  نه تنها به شما کمک می کند تا کیفیت زندگی بهتری داشته باشید، بلکه آمادگی جسمانی شما را نیز بهبود می بخشد.



استخوان ها و ماهیچه های خود را تقویت کنید

با افزایش سن، محافظت از استخوان‌ها، مفاصل و ماهیچه‌ها مهم است – آنها از بدن شما حمایت می‌کنند و به حرکت شما کمک می‌کنند. سالم نگه داشتن استخوان‌ها، مفاصل و ماهیچه‌ها می‌تواند به شما اطمینان دهد که می‌توانید فعالیت‌های روزانه خود را انجام دهید و از نظر بدنی فعال باشید.

فعالیت های تقویت کننده عضله مانند وزنه برداری می تواند به افزایش یا حفظ توده و قدرت عضلانی شما کمک کند. این برای افراد مسن که با افزایش سن کاهش توده عضلانی و قدرت عضلانی را تجربه می کنند، مهم است. افزایش آهسته وزن و تعداد تکرارهایی که به عنوان بخشی از فعالیت های تقویت عضله انجام می دهید، بدون توجه به سن شما، مزایای بیشتری را به همراه خواهد داشت.


توانایی خود را برای انجام فعالیت های روزانه و جلوگیری از سقوط بهبود بخشید

فعالیت‌های روزمره شامل بالا رفتن از پله‌ها، خرید مواد غذایی یا بازی با نوه‌هایتان است. ناتوانی در انجام فعالیت های روزمره محدودیت عملکردی نامیده می شود. افراد میانسال یا مسن‌تر که از نظر جسمی فعال هستند، نسبت به افراد غیرفعال خطر کمتری برای محدودیت‌های عملکردی دارند.

برای افراد مسن، انجام انواع فعالیت های بدنی عملکرد فیزیکی را بهبود می بخشد و خطر افتادن یا آسیب ناشی از زمین خوردن را کاهش می دهد . فعالیت‌های بدنی مانند ایروبیک، تقویت عضلات و تمرینات تعادلی را شامل شود. فعالیت بدنی چند جزئی را می توان در خانه یا در یک محیط اجتماعی به عنوان بخشی از یک برنامه ساختاریافته انجام داد.

شکستگی لگن یک بیماری جدی است که می تواند در اثر زمین خوردن ایجاد شود. شکستن لگن اثرات منفی تغییر دهنده زندگی دارد، به خصوص اگر یک فرد مسن هستید. خطر شکستگی لگن در افراد فعال بدنی کمتر از افراد غیر فعال است.


شانس خود را برای زندگی طولانی تر افزایش دهید

چقدر به فعالیت بدنی نیاز دارم؟

توصیه های فعالیت بدنی برای گروه های مختلف را مشاهده کنید، از جمله:

کودکان 3-5 ساله .

کودکان و نوجوانان 6-17 ساله .

بزرگسالان 18-64 سال .

بزرگسالان 65 سال و بالاتر .

بزرگسالان مبتلا به بیماری های مزمن و معلولیت .

زنان باردار و پس از زایمان سالم .

تخمین زده میشود 110،000 مرگ و میر در صورتیکه بزرگسالان 40 ساله و بالاتر فعالیت بدنی متوسط ​​تا شدید خود را به مقدار کمی افزایش دهند، می‌توان از آن پیشگیری کرد. حتی 10 دقیقه بیشتر در روز تفاوت ایجاد می کند.

هر روز قدم های بیشتری بردار همچنین به کاهش خطر مرگ زودرس به هر دلیلی کمک می کند. برای بزرگسالان کمتر از 60 سال، خطر مرگ زودرس در حدود 8000 تا 10000 قدم در روز کاهش می یابد.

برای بزرگسالان 60 سال و بالاتر، خطر مرگ زودرس در حدود 6000 تا 8000 قدم در روز کاهش مییابد


نتیجه نهایی

پیاده روی، وزنه زدن، انجام کارهای خانه - همه چیز خوب است. صرف نظر از اینکه چه کاری انجام می دهید، ورزش منظم و فعالیت بدنی مسیر سلامت و تندرستی است. ورزش چربی می سوزاند، عضله می سازد، کلسترول را کاهش می دهد، استرس و اضطراب را کاهش می دهد، به ما اجازه می دهد با آرامش بخوابیم. در این راهنما، ما منابع را با نیازهای ورزشی شما در هر سطح تناسب اندام مطابقت می دهیم.


شیرین میرکرمی مجله ارم بلاگ


فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  مشاور ایرانی در لندن   |   گردشگری ارم بلاگ   |   فروش تجهیزات ویپ   |   تهران وکیل   |   آموزش تصویری حرکات بدنسازی  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


آلینز، تجربه لذت‌بخش خرید از سراسر دنیا! آلینز، تجربه لذت‌بخش خرید از سراسر دنیا! مشاهده